Waarom besteden succesvolle ondernemers SEO en Google Shopping uit aan specialisten?

Je bent er eindelijk uit. Je wilt beginnen met een eigen webshop. Na lang te dromen, heb je besloten om nu toch echt te beginnen. Een plan heb je al kant-en-klaar, je weet welke producten je wilt verkopen en welke doelgroep je wilt bereiken. Perfect! Alleen.. nu de marketing nog. Hoe kun je jouw producten onder de ogen brengen van de doelgroep die jij wil bereiken? De kans is groot dat je al had bedacht dat je wilt adverteren. Maar hoe wil je dat doen? Geeft het maken van een eigen website en het adverteren je een hoop stress? Dat geeft niet. Dit zijn zaken die je namelijk niet per se zelf hoeft te doen. Je kunt dit soort zaken namelijk ook uitbesteden aan specialisten. Hieronder bespreek ik kort SEO met je en Google Shopping. Twee zeer belangrijke marketingtermen. Ik leg je uit wat het is, wat je ermee kunt en waarom het een goed idee kan zijn om dit uit te besteden aan specialisten. 

Wat is SEO? 

Waarschijnlijk heb je al eens van SEO gehoord. SEO staat voor Search Engine Optimization oftewel: welke procedures zijn betrokken bij het verbeteren van de ranking van een website, waardoor de kans vergroot wordt om gevonden te worden via relevante opdrachten. In andere woorden: hoe kom je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines, zoals Google. Hoe SEO precies in elkaar steekt, is vrij ingewikkeld. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om SEO uit te besteden aan specialisten. Dit scheelt hen zelf een hoop tijd en moeite. De specialisten nemen het werk aan handen door het optimaliseren van de SEO voor webshops. Zo verschijnt jouw website hoger in de zoekresultaten van Google, waardoor het makkelijker gevonden wordt door potentiĆ«le bezoekers. 

Wat is Google Shopping? 

Ten tweede kun je Google Shopping uitbesteden aan specialisten. Door middel van Google Shipping kun je adverteren met jouw producten binnen Google. Je kunt zelf aan de slag gaan met Google Shopping, maar om er zeker van te zijn om het maximale resultaat te bereiken, kun je dit uitbesteden aan specialisten. Door specialisten aan het werk te zetten, weet je zeker dat je niet alleen meer, maar ook sneller verkopen genereert. Google bepaalt uiteindelijk of jouw advertentie daadwerkelijk vertoont zal worden of niet. Dit wordt bepaalt aan de hand van een veiling tussen verschillende concurrerende partijen. Hoe hoger je positie is, des te vaker jouw advertentie wordt getoond. Hierdoor wordt de kans op potentiĆ«le bezoekers vergroot.